FITNESS

 

5 powodów, dla których warto poćwiczyć!

ĆWICZENIA FIZYCZNE

1. Pomagają kontrolować wagę ciała Regularne ćwiczenia chronią przed wzrostem wagi ciała i utrzymują już uzyskaną. Nie jest konieczne przebywanie godzinami na siłowni. Wystarczy pójść po zakupy do pobliskiego sklepu, wejść po schodach zamiast jechać windą lub w ekspresowym tempie zrobić sprzątanie mieszkania.
2. Zwalczają choroby i dolegliwości zdrowotne Regularne ćwiczenia również z tego powodu, że pozwalają utrzymać prawidłową wagę ciała chronią przed takimi chorobami jak zawał, cukrzyca, choroby stawów. Zrobienie serii ćwiczeń fizycznych lub choćby kilku pompek i przysiadów powoduje, że krew lepiej krąży. Z większą siłą i prędkością przepływa przez naczynia a przez to wymiata złogi. Zmniejsza przez to ryzyko wystąpienia czy rozwoju chorób serca. walking on a sunny day 01
3. Poprawiają nastrój. Podczas ćwiczeń w mózgu wytwarzane są naturalne substancje chemiczne takie choćby jak endorfiny czyli naturalne hormony szczęścia. Dzięki temu poprawia się samopoczucie i pojawia się stan zrelaksowania. Bardzo dobrze robi już półgodzinny szybki spacer.
4. Dodają energii. Ćwiczenia lub spacery poprawiają krążenie. Wskutek tego szybciej i w większej ilości dostarczane są substancje odżywcze do komórek ciała. Jeżeli jeszcze przebywacie na świeżym powietrzu to do tkanek dostaje się więcej tlenu. Komórki pracują bardziej efektywnie i wytwarzają więcej energii.
5. Dają lepszy i głębszy sen Z powodu uczucia relaksu, lekkiego zmęczenia śpi się lepiej. Pamiętać należy tylko o tym, żeby nie ćwiczyć tuż przed pójściem spać. Szybsze krążenie krwi może utrudnić zaśnięcie.

Jak wyglądają zajęcia fizyczne podczas POSTu Daniela?

Na naszych turnusach proponujemy zróżnicowany wysiłek fizyczny. Dla tych, co mają kłopoty z chodzeniem czy ogólnie poruszaniem się oraz dla tych, którzy potrzebują wysiłku bardziej intensywnego.

Proponujemy na początek dnia gimnastykę rozciągająca w lesie, która ożywia ciało, dotlenia mózg i ogólnie  daje wiele  radości.

Potem jest czas na gimnastykę na sali: intensywność ćwiczeń jest dobierana do możliwości i chęci grupy. Nasi trenerzy są wyczuleni na sprawy ciała, ale też emocji. Czasami uczestnik potrzebuje większej motywacji, żeby zrobić dwa brzuszki więcej.  Nigdy jednak nie zmuszamy do wykonywania ćwiczeń i pozostawiamy uczestnikom pełną wolność. Uczestnicy chwalą sobie ciepłą i otwartą atmosferę i niekiedy motywacyjny charakter Prowadzących.

Po poobiednim odpoczynku wybieramy się całą grupą na spacer z kijami do nordic walking. Tutaj tez dobieramy i intensywność wysiłku do możliwości i kondycji uczestników, dzieląc grupę  na dwie.

Uwaga: uczestnicy grupy wyścigowej proszeni są o nastawienie się na konieczność szybkiego prysznica po.

Ćwicz w domu ! Czytaj nasze porady:

ROZGRZEWKA